Kalite ve Akreditasyon

FELSEFE BÖLÜMÜ KALİTE ve AKREDİTASYON KOMİSYONLARI
 
Eşgüdüm Komisyonu
 
Komisyonun Görevleri:
1. Bölüm başkanı koordinatörlüğünde tüm komisyonlar ile irtibatlı olup, belirlenen sorunları çözüme ulaştırmak adına tedbirler almak, çözmek
2. Eğitim ve öğretime dayalı sorunlara karşı güncellemeler yapmak ve tedbirler almak
3. Sürekli iyileştirme çalışmalarını takip etmek ve komisyonları yönlendirmektir. 

Komisyon Üyeleri:
Prof. Dr. Ali Osman Gündoğan
Prof. Dr. Hüseyin Gazi Topdemir
Prof. Dr. Hatice Nur Erkızan
Prof. Dr. Sebahattin Çevikbaş
Dr. Öğr. Üyesi Murat Erten
 
Altyapı Hazırlama ve Paydaşlar Komisyonu
Komisyonun Görevleri: 
1. Bölüm alt yapı eksikliklerini belirleyerek Bölüm Başkanlığına bildirmek
2. Dersliklerin altyapı eksikliklerine yönelik talepleri almak ve temin etmek
3. Gelen arıza bildirimlerini Bölüm Başkanlığına iletmek ve giderilmesini sağlamak
4. Teçhizat bakım faaliyetlerini takip etmek
5. İşverenlerle iletişimi geliştirmek,
6. İşverenlerin mezunlarımız ve bölümümüz ders programı hakkındaki görüş ve önerilerini almak,
7. Öğretim üyelerinin teknik gezi taleplerini almak ve teknik gezi takvimini hazırlamak, duyurmak,

Komisyon Üyeleri:
Prof. Dr. Mehmet Elgin
Doç. Dr. Kubilay Hoşgör
Doç. Dr. Dinçer Çevik
 
Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu
Komisyonun Görevleri: 
1. Felsefe Bölümünün ve Sürekli İyileştirme Kurullarının ihtiyaç duyduğu tüm anketleri hazırlamak
2. Hazırlanan bu anketleri uygulamak ve sonuçlarını değerlendirmek
3. Anketler sonucu elde edilen verileri rapor haline getirerek Bölüm Başkanlığına iletmek
4. Akreditasyon süreci ile ilgili dokümanların zamanında Kalite ve Akreditasyon Komisyon Başkanlığına iletilmektir.

Komisyon Üyeleri:
Prof. Dr. Ali Osman Gündoğan
Prof. Dr. Erol Kuyurtar
Araş. Gör. Mehmet Ulupınar
 
Öz Değerlendirme Komisyonu
Komisyonun Görevleri:
1. Akreditasyon çalışmaları doğrultusunda Bölüm Başkanlığında toplantılara katılmak
2. Akreditasyon ile ilgili dokümanların zamanında komisyon başkanlığına iletilmesini sağlamak
3. Akreditasyon ile ilgili dokümanların güncelliğini takip etmek
4. Kalite ve Akreditasyon Komisyonu ile işbirliği içerisinde çalışmak
5. Öz değerlendirme Raporunu hazırlamak ve güncellemektir.

Komisyon Üyeleri:
Prof. Dr. Sebahattin Çevikbaş
Prof. Dr. Buket Korkut Raptis
Araş. Gör. Tuğçe Arslan
 
Halkla İlişkiler Etkinlikleri-Öğretim Üyeleri, Staj, Mezunlarla İlişkiler Komisyonu
Komisyonun Görevleri:
1. Bölümün dış paydaşlara tanıtımında web sayfasını güncelleştirmek
2. Bölüm ve basın ilişkilerini koordine etmek
3. Öğrencilere, kariyer gelişimi ve planlanması ile ilgili yönlendirmelerde aktif çalışmak, kariyer günleri düzenlemek
4. Bölüm öğrencilerine yönelik etkinlikler düzenlemek ve öğrenci katılımını sağlamak
5. Mezunlar ve öğrenciler için bölüm web sayfasında linkler oluşturmak
6. Akreditasyon ve Kalite politikasını bölüm web sayfasında yayınlamak
7. Bölüm öğrencileri ve halkı bilimsel etkinliklerle bir araya getirmek, bu etkinlikleri planlamak, organize etmek
8. Staj çalışması ile ilgili ön hazırlıkları yapmak ve öğrencileri bilgilendirmek
9. Stajların amacına yönelik olarak yürütülmesi için gerekli izlemeyi yapmak
10. Staj defterlerini ve/veya ilgili belgeleri incelemek ve stajı değerlendirmek
11. ERASMUS staj hareketliliğini, ERASMUS staj hareketliliği esaslarına göre Bölüm ERASMUS koordinatörü ile birlikte düzenlemek
12. ERASMUS dışında burslu yurtdışı stajlarında öğrencilerin ön değerlendirmesini yapmak
13. Mezun durumundaki öğrencilere, kariyer gelişimi ve planlanması ile ilgili yönlendirmeler yapmak
14. Mezunlarla iletişimi artırmak ve toplantılar düzenlemek
15. Mezunlarımızın ders programımızla ilgili görüş ve önerilerini, toplantı ve anketler ile almaktır.

Komisyon Üyeleri:
Prof. Dr. Hatice Nur Erkızan
Prof. Dr. Nebil Reyhani
Araş. Gör. Dr. M. Efe Ateş
 
Ders Programı İzleme Komisyonu
Komisyonun Görevleri: 
1. Yurtiçi ve yurtdışı diğer üniversitelerde okutulan ders programlarını takip etmek
2. Takip edilen ders programları hakkında Bölüm Başkanına bilgi vermek ve gerekli düzenlemelerin yapılmasını sağlamak
3. Ders müfredatını (anket ve öneriler doğrultusunda) düzenlenmek
4. Danışmanlık hizmetleri sonucunda bildirilen derslerle ilgili sorunların çözümünde Bölüm Başkanı ile birlikte çalışmak
5. Ders dosyalarını revize etmektir.

Komisyon Üyeleri:
Prof. Dr. Hüseyin Gazi Topdemir
Dr. Öğr. Üyesi Murat Erten
Araş. Gör. Dr. Ekin Karababa

ANKETLER

Mezunlar anketine erişmek için tıklayınız.

İç paydaş anketine erişmek için tıklayınız.

Öğrenci bilgi toplama anketine erişmek için tıklayınız.

Yeni öğrenci anketine erişmek için tıklayınız.

Öğrenci bölüm memnuniyet anketine erişmek için tıklayınız.

Öğretim üyesi ve ders değerlendirme anketine erişmek için tıklayınız.

AMAÇLAR, HEDEFLER, PERFORMANS
 
Felsefe Bölümünün Program Öğretim Amaçları (ÖA) aşağıdaki gibidir:
 
ÖA-1. Temel Felsefe bilgi birikimi kazandırmak (araştırma, eğitim-öğretim, değişim vb.),
ÖA-2. Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde insanlar yetiştirmek,
ÖA-3. Araştırma ve geliştirmeye önem vermek,
ÖA-4. Hayat boyu öğrenmenin bilincinde olmak,
ÖA-5. Felsefi düşünmenin geliştirilmesi ve felsefenin topluma katkılarına önem vermek,
ÖA-6. Dünya’daki paydaşları ile ortak ilişkiler kurmaktır.
 
 
Felsefe Bölümünün Program Çıktıları aşağıda sıralanmıştır:
 
PÇ1- Bir felsefi tartışmada farklı görüşlerin hepsine eşit yaklaşılması gerektiğinin hakikatin peşinde olanlar açısından önemini tanımlayabilir; bunu gerek felsefi tartışmalara ve gerekse sosyal yaşamın diğer her alanındaki tartışmalara uygular; bu yaklaşımda örtük olarak bulunan mantıksal sonuçları gösterebilir.
PÇ2- Felsefede “nelik sorusunun” nasıl bir cevap talep ettiğini bilir ve zorunlu koşullar ile yeter koşullar arasındaki farkı açıklayabilir.
PÇ3- Geçerlilik, tutarlılık, çelişki gibi temel mantık kavramlarını tanımlayabilir ve bu kavramların felsefi metinlerin analizindeki önemini açıklayabilir.
PÇ4- İyi ve kötü akıl yürütmeleri hem biçimsel anlamda hem de içeriksel (ikna edici olup olmama bakımından) birbirinden ayırt edebilir.
PÇ5- Bir düşünürün veya filozofun görüşlerini mantıksal bir yapıda temsil edebilir.
PÇ6- Felsefedeki temel teknik terimleri tanımlayabilir ve bu terimlere dair felsefi problemleri açıklayabilir.
PÇ7- Felsefi metinlerde anlam bakımından net ifade bakımından kesin cümleler kurmanın önemini açıklayabilir ve bunu kendi hazırladığı metinlerde uygulayabilir.
PÇ8- Felsefede bir görüş veya düşünceyi mantıksal bir dizge çerçevesinde ifade etmenin önemi açıklayabilir ve bunu uygulayabilir.
PÇ9- Felsefe tarihindeki önemli dönemlerin [ilkçağ, ortaçağ (Hıristiyan/İslam), modern, çağdaş (17-20. yy) ve günümüz] belirgin özelliklerini sıralayabilir ve bu dönemleri sahip oldukları özellikler bakımından karşılaştırabilir.
PÇ10- Felsefenin pratik problemler açısından önemini özellikle etik ve siyasal yaşamdaki sorunlara dair çözüm önerileri geliştirmede felsefi yaklaşımların yaratabileceği farklılıkları göstermek sureti ile açıklayabilir.
PÇ11- Felsefe tarihinde belirgin bir şekilde öne çıkan filozofların (Platon, Aristoteles, Aquinas, Farabi, İbn-i Sina, Descartes, Hume, Kant gibi) görüşlerini anlaşılır bir şekilde ifade edebilir ve bu düşünürlerin felsefe tarihindeki önemini açıklayabilir.
PÇ12- Felsefe ve doğa bilimleri, felsefe ve sosyal bilimler, felsefe ve beşeri bilimleri konuları, kullandıkları yöntemler ve genel yaklaşımları açısından karşılaştırabilir.
PÇ13- Bir yabancı dili, lisans için Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir; sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ14- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

Program Çıktılarının Program Öğretim Amaçlarıyla Uyumu:
 
  ÖA1 ÖA2 ÖA3 ÖA4 ÖA5 ÖA6
PÇ1 X X   X X X
PÇ2     X X    
PÇ3   X        
PÇ4 X       X  
PÇ5     X      
PÇ6 X     X   X
PÇ7 X          
PÇ8   X        
PÇ9 X         X
PÇ10   X   X X  
PÇ11 X         X
PÇ12 X          
PÇ13     X     X
PÇ14     X X